Verslag over de academische voortgang van het meisje tijdens haar eerste trimester:
SARA MARIA SEGURA BRAVO
In dit verslag beschrijf ik, als leerkracht van groep 2 en verantwoordelijk voor de schoolprestaties van het bovengenoemde meisje, de voortgang die ze tijdens haar eerste trimester heeft geboekt.
Aan het begin van het schooljaar kreeg Sara te maken met een beperkte leesvaardigheid. Ze scheidde woorden tijdens het schrijven, maakte veel spelfouten, had moeite met dictee, had moeite met optellen en aftrekken en was snel afgeleid.
Tijdens dit trimester heeft het meisje aanzienlijke vooruitgang geboekt. Wat betreft Spaans leest ze nu iets vloeiender, schrijft ze bijna foutloos en heeft minder moeite met dictees. Bij rekenen hebben we haar al leren optellen en aftrekken zonder te hoeven hergroeperen. Nu werken we aan optellen en aftrekken met hergroeperen en de tafels van vermenigvuldiging van 2, 3 en 4. Ze schrijft viercijferige getallen, maar heeft nog wel moeite met lezen van deze getallen.
LILIANA FERIA MUÑOZ, leerkracht groep 2
Bijgevoegd vindt u het schoolplan dat voor het tweede leerjaar is ondertekend met de voogd van het kind.
Academische afspraken.
Onderwijs is het krachtigste wapen dat je kunt gebruiken om de wereld te veranderen, en onze kinderen zijn de hoop en de toekomst ervan. Onze levensmissie is om hen te laten zien hoe ze vooruit kunnen blijven boeken. Met deze belangrijke bijdrage maken we de toekomst van onze kinderen nog beter.
Daarom gaan leerling, ouder en leerkracht verbintenissen met elkaar aan om de schoolprestaties te verbeteren.
Naam leerling ___SARA MARIA SEGURA BRAVO ______
Leeftijd _7___ Klas: _2___ Schooljaar _2025_______ Datum ___25-05-2025__
Sterke punten:
- Toont interesse om goed te presteren in klasactiviteiten.
- Krijgt steun van ouders.
Zwakke punten:
- Heeft moeite met vloeiend lezen.
- Heeft moeite met dictaten.
- Heeft moeite met begrijpend lezen.
- Is gemakkelijk afgeleid.
- Bij het vermenigvuldigen vergeet zij de cijfers goed te rangschikken..
VERPLICHTINGEN:
- Oefen thuis met lezen en dicteren.
- Leer de tafels van vermenigvuldiging.
- Herhaal de behandelde onderwerpen.
- Als Sara om welke reden dan ook niet naar de les kan komen, moet ze de behandelde onderwerpen inhalen.
- Zorg thuis voor extra ondersteuning.
TE GEBRUIKEN METHODOLOGIE:
- Boeken om begrijpend lezen te verbeteren.
- Het maken van dictees om vloeiend te leren lezen.
- Lezen van voor kinderverhalen.
- Educatieve spelletjes.
- Voorlezen.
- Het zelf schrijven van verhalen.
- Sara Segura Bravo___ _______Yerlis Avila Garces _____
Handtekening leerling Handtekening ouder
Liliana Feria Muñoz________________ Handtekening leerkracht
INFORME DE AVANCES ACADEMICOS
Informe sobre el avance académico obtenido durante el primer periodo de la niña:
SARA MARIA SEGURA BRAVO
En el presente informe, detallo como docente de grado segundo y responsable del rendimiento académico de la niña antes mencionado, los avances que ha obtenido durante el primer periodo académico.
Al iniciar el año escolar, recibí a Sara con poca fluidez en su lectura, separaba las palabras al escribir, con muchas faltas ortográficas, se le dificultaba un poco realizar dictados y las sumas y restas reagrupando y se distrae con facilidad.
Durante el periodo, la niña ha tenido un avance muy significativo. Con relación al área de español, ya lee un poco más fluido, en la escritura ya casi no separa las palabras, toma más fácilmente los dictados. En matemáticas, ya hemos logrado que el niño sume y reste sin reagrupar, ahora estamos trabajando a la suma y resta reagrupando y a las tablas de multiplicar del 2, 3 y 4. Escribe cantidades de cuatro cifras, pero se le dificulta su lectura.
LILIANA FERIA MUÑOZ Docente grado 2
Anexo el acta de compromisos académicos firmado del segundo periodo con el acudiente de la niña.
COMPROMISOS ACADEMICO
La educación es el arma más poderosa que puedes usar para cambiar el mundo y nuestros niños son la esperanza y el futuro de este, nuestra misión en la vida para con ellos, es mostrarles el camino para seguir avanzando. Con nuestro aporte significativo, lograremos que el futuro de nuestros niños sea cada vez mejor.
Es por ello que se crean compromisos entre el estudiante, el padre de familia y el docente en pro de mejorar el rendimiento académico del estudiante.
Nombre del estudiante ___SARA MARIA SEGURA BRAVO ______
Edad _7___ Grado: _2___ Año escolar _2025_______ Fecha ___25/05/2025__
FORTALEZAS:
- Muestra interés por realizar bien sus actividades en clase.
- Cuenta con el apoyo de sus papitos.
DEBILIDADES:
- Presenta dificultad para leer fluidamente.
- Presenta dificultad para realizar dictados.
- Presenta dificultad para comprender lo leído.
- Se distrae fácilmente.
- Al momento demultiplicar se le olvida reagrupar.
COMPROMISOS:
- Practicar lectura y dictado en casa.
- Aprender las tablas de multiplicar.
- Repasar los temas vistos.
- Si por algún motivo no puede asistir a clases, debe colocarse al día con los temas vistos.
- Brindar más acompañamiento en casa
METODOLOGIA A UTILIZAR:
- Cartillas de comprensión lectora.
- Cartillas de cuentos infantiles.
- Juegos didácticos.
- Realizar lectura en voz alta.
- Inventar historias.
__Sara Segura Bravo___ _______Yerlis AvilaGarces _____
Firma estudiante Firma padre de familia
_____Liliana feria Muñoz________________ Firma docente