Kamerkoor Vocoza Amsterdam eenmalig te horen in Weert

deel bericht:
[bws_pdfprint display=”pdf,print”][Bethelkerk-Delen] Het is Vivace gelukt om het uitstekende kamerkoor Vocoza uit Amsterdam naar Weert te halen. Zij verzorgen een a capella lunchconcert op zaterdag 9 februari om 13.00 uur in de Bethelkerk aan de Maaspoort. Vocoza is een afkorting van Vondelpark Concertgebouwbuurt Zangers. Het koor werd opgericht in 1980. Vocoza bestaat uit circa 28 geschoolde amateur-zangers, die samen een behoorlijk professioneel niveau weten te bereiken.

De titel van dit lunchconcert is: ‘The heart’s reflection’ : opspattende vreugde, en vallende tranen van intens, bijtend verdriet. Wat in ons leven gebeurt, weerspiegelt zich in de roerselen van ons hart. Schiet vol bij het fascinerende weefsel van Edmund Rubbra in zijn Tenebrae Nocturnes, het donkere De nevel dekt ons van Johannes Verhulst, en word getroost en omhuld door Arvo Pärts verstilde The deer’s cry. Vanuit de duisternis klinkt een roep om de zon van de gerechtigheid in O Radiant Dawn van James MacMillan. Waar Daniel Elders In your light en The heart’s reflection nog van ingehouden vreugde getuigen, is het feest met drie korte Russische miniaturen van Georgy Sviridov en een razendsnel Cantate Domino van Hyun Kook.

Wil je erbij zijn? Kaarten kosten (maar) € 5,=. Bestellen kan per mail aan secretaris@vivaceweert.nl. Natuurlijk kun je ook kaarten kopen voor de voorstelling. Je loopt dan wel het risico dat de zaal uitverkocht is.