MDO Bericht uit Colombia: Werkplan

deel bericht:

Met de resultaten van de kennistesten in november schrijft de leerkracht een werkplan voor de leerling in het nieuwe schooljaar.
Elke nieuwe leerling maakt voordat hij begint op onze school eerst een kennistest.

Na aanleiding van de resultaten van de kennistest schrijft de leerkracht een werkplan voor de nieuwe leerling.
Dit werkplan wordt voor aanvang van de school doorgenomen met de ouders en de leerling.

Dit werkplan geld voor de eerste periode.
Na elke periode herhalen we dezelfde procedure.
De bedoeling is dat elk werkplan leid tot betere resultaten.

Doelstelling is minimaal tevreden.
Let ook op orthografie, begrijpend lezen en kalligrafie.

De eerste klas werkt op dezelfde manier en zorgt ervoor dat alle leerlingen een kennistest hebben gedaan voordat ze aan de school beginnen.
Ook hier hebben we voor elke leerling een werkplan dat met de ouder en de leerling wordt doorgenomen.

Dit werkplan is voor de eerste periode en na elke periode herhalen we de procedure.
Op het einde van het schooljaar is er een kennistest waarvan de uitslag wordt gebruikt voor een werkplan voor het tweede schooljaar.

Kinderen met een studiebeurs zijn verplicht om mee te werken aan het werkplan.
Kinderen die dat niet doen verliezen hun studiebeurs.
Elk werkplan van elke leerling en de evaluatie wordt met alle leerkrachten gedeeld.

Problemen die we tegenkomen bij de uitvoering van het werkplan worden met iedereen gedeeld en worden gezamenlijk besproken.
Deze manier van werken leid tot betere studieresultaten.

Dat geeft de leerling een grotere kans op een betere toekomst.
Dat geeft ook de leerkracht meer kennis en ook dat geeft meer kans op een betere toekomst.
Dat zorgt er ook voor dat de school een beter imago krijgt en dat zorgt voor meer inkomsten.

Deze manier van werken met alle problemen en successen die we tegenkomen gaan we delen met de sponsoren.
Dat vergroot de mogelijkheid om meer sponsoren te krijgen.
Dit alles kunnen we alleen realiseren met gemotiveerde leerkrachten.

Dit kunnen we ook alleen realiseren als we onze nieuwe manier van werken uitgebreid en enthousiast communiceren met de ouders en de leerlingen.

Onze nieuwe manier van werken heeft maar één doel, een betere toekomst voor onze leerlingen en een betere toekomst voor de leerkrachten.